استاندارد IATF 16949:2016 از IMQ-RINA ایتالیا

سبد خرید
1

مجموع: ۲,۵۰۰,۰۰۰ ریال

مشاهده سبد خریدتسویه حساب

حساب کاربری

55959612021

پشتیبانی مشتریان

خرابی سه شاخه پلوس

زمان مطالعه2 دقیقه

خرابی سه شاخه پلوس
تاریخ انتشار : 24 دی 1401تعداد بازدید : 1042 دسته بندی : پلوس
پرینت مقالـه

می پسنـدم0

اشتراک گذاری

اندازه متن12

خرابی سه شاخه پلوس

خرابی سه شاخه پلوس ممکن است به دلایل مختلفی رخ دهد.

اما قبل از دلایل خرابی آن باید نسبت به این قطعه شناخت کافی وجود داشته باشد.

سه شاخه پلوس یکی از قطعات مهم خودرو محسوب میشود.

محل قرار گیری این قطعه داخل سرگیربکس یا همان مشعلی پلوس می باشد.

در واقع نیرویی که توسط موتور تولید شده و باید به چرخ‌ها برسد، تا منجر به حرکت خودرو گردد.

این انتقال نیرو از طریق سه شاخه پلوس به میله پلوس انجام می پذیرد.

و در نهایت از طریق سرپلوس به چرخ‌ های خودرو منتقل می گردد..

سه شاخه پلوس دارای تعدادی زائده می باشند.

این زائده ها با نام خار سه شاخه پلوس نیز شناخته می شوند.

و راحت بگوییم که تعداد و نوع این خار ها، تعیین کننده نوع سه شاخه پلوس می باشند.

با توجه به کارکرد و جایگاه قرارگیری سه شاخ پلوس می توان به اهمیت این قطعه پی برد.

اما در صورت خرابی این قطعه، با چه علائمی روبرو خواهیم بود؟!

علائم خرابی سه شاخه پلوس

یکی از مهم ترین علائم که بیانگر خرابی سه شاخه پلوس می باشد، لرزش خودرو است.

البته این به مفهوم تمامی لرزش های خودرو نیست؛

بلکه بیشتر لرزش شدید فرمان و بدنه خودرو مد نظر است، بطوریکه با افزیش سرعت و سرعت خودرو، این لرزش تقریبا به حداکثر خود می رسد.

از دیگر نشانه های خرابی سه شاخ پلوس میتوان به تکان خوردن دسته دنده خودرو نیز اشاره نمود.

موارد ذکر شده بخشی از نشانه های خراب شدن سه شاخه پلوس می باشد.

و میتوان آن ها را به منزله زنگ خطر و هشدار برای جلوگیری از وقوع خرابی و آسیب های بیشتر در نظر گرفت.

بنابراین بهتر است با بروز هر یک از این نشانه ها نسبت به بازدید و مراجعه به مکانیکی اقدام نمایید.

 

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقایسه محصولات

0 محصول

مقایسه محصول
مقایسه محصول
مقایسه محصول
مقایسه محصول