فهرست مطالب
گریس نسوز چیست ؟
گریس یک ماده روانکاری در صنعت می باشد . از ترکیب روغن های طبیعی یا مصنوعی( عموما ۸۵ الی ۹۰ درصد ) با یک غلیظ کننده تولید می شود . این ماده در پالایشگاه ها به رنگ کرم یا قهوه ای تولید می شود . برای تولید گردگیر های پلوس باید دوباره گریس را حرارت داده و مراحل اولیه را با رنگ تکرار کنند .
ساخت گريس نسوز
برای ساخت گريس نسوز نياز است مواد ديگری را نيز به آن اضافه کنيم . تا گريس دما بالا يا حرارت بالا که نام ديگر گريس نسوز است , بدست بيايد . مهمترين خصوصيت اين نوع گريس ها ويسکوزيته روغن پايه آنها است . وظيفه اصلی عامل غليظ کننده اين است که : روغن روانکار را در تماس با سطوح فلزی نگاه داشته . علاوه بر اين در گريس نسوز بايد در زمان کارکرد بلبرينگ وقتي که دماي کاری دچار بحران شده و اجزاي غلتشی بلبرينگ دماي بالايی را تجربه ميکنند در نتیجه : اکسيد نشده و خاصيت خود را حفظ کنند.
دمای پلوس به چند درجه می رسد ؟
عموما دمای پلوس در ماشین ها به 140 تا 150 درجه سانتی گراد می رسد . در صورتی که گردگیر های پلوس از مواد اولیه نا مرغوب ساخته شده باشند , می توانند به پلوس خسارت های جبران ناپذیری وارد کنند . گریس های بر پایه لیتیم ( گریس نسوز ) دمای ذوب بالاتر از دمای پلوس خودرو ( در حداکثر دما ) دارند . این امر موجب می شود که گردگیر پلوس و نتیجه پلوس خودرو سالم بماند . در ادامه در مورد این نوع گلیس بیشتر توضیح خواهیم داد .
گریس هایی بر پایه لیتیم
گریس های بر پایه لیتیم که به گریس نسوز نیز شناخته می شوند . کاربرد فراوانی در طول عمر بالای گردگیر های پلوس دارند . دمای ذوب این ماده در حدود 165 درجه سانی گراد می باشد . چیزی که در اینجا قابل ملاحظه است این است که دمای ذوب این نوع گریس از دمای پلوس خودروی در حال حرکت بیشتر است . پس در گردگیر های پلوسی که بر پایه گریس نسوز ( پایه 3 ) مونتاژ می شوند بهترین شکل و بهترین کیفیت را در بین پلوس هایی که از گریس نا مرغوب بر پایه کلسیم مونتاژ میشوند را دارند . در نتیجه عمر پلوس خودرو با تضمین صد در صد افزایش می یابد .
بهترین گریس های نسوز
بهترین گریس های نسوز بر اساس مورد مصرف آن تعریف می شود.